onsdag 7. september 2016

Blåbærdrøm-smoothiebowl



God onsdag eller lillelørdag! Det har vært så deilig vær ute i dag og jeg har gått en tur med hunden min Kelly i solen. Jeg lovet jo en deilig smoothiebowl oppskrift denne uken, denne minner litt om den "take-away-smoothiebowlen" jeg spiste på lørdag, og denne er like god syns jeg. Dette er oppskiften på en av mine favorittsmoothiebowls for øyeblikket. Hver gang jeg lager smoothie så måler jeg egentlig ikke opp noen ting, jeg lager dem på slump til de får den kosistensen jeg ønsker at de skal ha. Så ingen ting er rett eller galt når man skal lage smoothies, bare prøv deg fram! Jeg gir likevel en liten pekepinn på hva jeg bruker av mengder i denne smoothiebowlen.

Blåbærdrøm smoothiebowl
  •  2 dl frosne/ferske blåbær
  • 4 frosne bananbiter
  • 4 SS kokosmelk/kokosyoghurt
  • 1 dl mandelmelk
  • 1 eggeplomme (kan sløyfes)
  • 1 SS kollagen (el. annet proteinpulver, jeg bruker dette kollagenpulveret fra iherb)
  • 1 SS lecithin 
  • 4 dryss kanel
  • Litt salt
  • evt. 1 ts greenspulver, f.eks. Purely Greens fra Supernature
  • Litt vaniljepulver
Blend sammen i blenderen og topp med valgfri topping. Her har jeg toppet med chiafrø, hampfrø, gojibær, kokosflak og en spiseskje peanøtttsmør. Du kan f.eks. også toppe med mandelsmør, ferske bananbiter, ferske bær, frø eller hakkede nøtter. Kjempegodt!

Ha en fortsatt fin uke alle fine og nyt solen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar