lørdag 3. september 2016

September




Nå er det blitt september og høsten er på vei. Jeg kjenner på kroppen at det skjer et værskifte, og akkurat de første høstdagene syns jeg er deilige. Frisk, klar luft og deilige varme solstråler når solen titter frem. Jeg går på tur i ellevetiden hver dag (stort sett) og det er bare godt å gå på tur og nyte de tidligste solstrålene. Det bare gjør noe godt med meg! Samtidig går vi en mørkere og kaldere tid i møte, og vinteren er gjerne en tyngre periode for meg. Så nå om dagen er det viktig å peppe meg selv så mye opp som mulig, og liksom lade meg opp før en tøffere periode. Da prøver jeg å gjøre de litt hustrige dagene og mørke kveldene til noe ekstra koselig. Jeg føler at jeg godt kan nyte en varm kopp te eller av og til en deilig kopp kakao med god samvittighet. Spise deilige, varmende kraftbaserte supper (f.eks gulrotsuppen min som jeg tidligere har lagt ut), eller lese en god bok eller et blad, og glede meg over å ta det litt mer med ro. Pakke meg inn i varme ullpledd og ullsokker. Bare roe helt ned! Det er så viktig, alltid, men spesielt på høsten og vinteren tror jeg at vi alle har behov for å roe oss ned litt ekstra. Mange kjenner seg nok igjen i at det er på høsten og vinteren vi ønsker å kose oss med varm drikke, fyre i peisen og tenne stearinlys. Det har hvert fall jeg, så da skal jeg også gjøre det tenker jeg. Kroppen min fungerer litt tregere når det er kaldere ute og jeg velger å akseptere at det er slik. Så da skal jeg forsøke å gjøre det beste ut av det.


I dag har jeg vært i byen og møtt en venninne, og det er alltid så hyggelig. Det var fantastisk fint vær- jeg vet at jeg skråler mye om været, men det har en så god virkning på meg og mitt humør. Jeg setter så mye pris på sånt vær altså :) Vi koste oss med smoothie og smoothiebowl fra The Juicery på Frogner. Jeg tok deres Açai-smoothiebowl og den var veldig god. Liker at de bruker ekte skogsblåbær man blir ordentlig blå på tennene og rundt munnen av, haha. Men jeg må si at jeg syns at jeg lager like gode smoothiebowls hjemme på mitt eget kjøkken. Dere kan vente dere en oppskrift på min favorittsmoothiebowl i løpet av neste uke.

Nyt høstdagene og ha en fortsatt fin helg alle dere!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar